• Szabó M. Bence

Újra pörög a legmenőbb meleghimnusz

Amennyiben Diana Ross-t az őt körüllengő sztárkultusz, a pompázatos kosztümök és a gigászi hajkorona még nem tenné eléggé meleg ikonná, akkor az őt imádattal kezelő és számtalanszor életre keltő pucc királynők biztosan azzá teszik. Csak kérdezzük meg RuPault, BeBe Zahara-t vagy Diana mára legendássá vált megszemélyesítőjét, Tommie Ross-t!


Tommie Ross, mint a disco koronázatlan királynője


Diana Ross slágereit a tüllök mögül előbújó vonósok töltik meg újra élettel.

Pályafutása során az énekesnő nem csak megszólalásaiban (a korszellemet jelentősen megelőzve gyakran állt ki a melegek együttélése, lehetséges házassága mellett), de zenéjében is kiállt az LMBTQI-közösség mellett.


Az Disco Demolition néven elhíresült 1979-es demonstrációt követően, melynek keretében a rock zene rajongóinak közössége tömegével égetett el disco zenéket tartalmazó bakeliteket úgy tűnt, a műfaj örökre a feledés homályába vész. Ám egy évvel később, a trendeknek maximálisan ellen menve Ross kiadta következő albumát.


A divatikonként sem utolsó Diana Ross


A Diana címet viselő lemezen olyan mára klasszikussá vált disco slágerek kaptak helyet, mint az Upside Down, a Tenderness vagy az I’m Coming Out, amely nem is titkoltan kifejezetten a meleg közönség számára készült, pörgős, életvidám, feel-good alkotás. 2016-ban a Billboard LMBTQI-vonatkozású zeneszámokat összegyűjtő ötvenes toplistáján, a Pride-listán az első helyen végzett, örökre beírva Diana Ross nevét a meleg emlékezetbe.


Az alig egy hónapja megjelent Diana Ross remix album, a Supertronic: Instrumental Mixes első száma mi más is lehetne hát, mint ez a melódia, remek basszusokkal, Ross jellegzetes kiáltásaival felturbózva és az Upside Down ütős elemeivel összegyúrva.


Az albumot a francia származású egykori billentyűs, mára a house zene egyik atyjának tartott producer, Eric Kupper hozta össze. Kupper korábban olyan előadók mixein dolgozott, mint Alicia Keys, Whitney Houston, Shakira vagy éppen a már fentebb is említett RuPaul, akinek The Realness című népszerű trekkjét ütötte fel pár elemmel.


Az album borítója


A Supertronic sorra veszi Diana Ross legmenőbb számait, a kvázi meleg himnusz mellett nem maradhatott ki a Love Hangover, az Ain’t No Mountain High Enough, a legutóbb az HBO nagysikerű drámájában, a Hatalmas kis hazugságokban új értelmet kapott It’s My House és a Remember Me sem. Kupper nem ijed meg sem a nagyzenekarok megidézésétől, sem az ütős ibizai buli elemektől, bátran hozza össze az egykor kiválóan hangszerelt disco ritmusokat a ma népszerű hangzásvilág elemeivel. A Touch Me in The Morning jóformán csak annyiban változott, hogy a lelkes basszus alapra ráúsztatta a szakértő vonósok erőteljes munkáját, imádtam minden másodpercét.


Tevékenységének köszönhetően egy ínycsiklandó instrumentális album született, mely bármelyik délutáni koktélozás vagy napsütéses medencés party kiváló kiegészítője lehet, biztosítva, hogy a művésznő feledhetetlen zenéi még sokáig velünk maradjanak.


8/10

Diana Ross: Supertronic: Instrumental Mixes (2020)

UMG/Motown


#DianaRoss #EricKupper #disco #sláger #70esévek #80asévek #imcomingout #szupersztár #melegikon #zene #house #party


Támogass minket egy megosztással!


Breaking News:

ffffff